Co je Internetový Marketing a k čemu je dobrý?

Marketing

Aniž bychom si to možná někdy uvědomovali, marketing a zejména ten internetový, je dnes doslova všude kolem nás. Webová reklama, newslettery, příjemné a přehledné uživatelské prostředí (UI), které v návštěvníkovi zanechá dojem (UX), ale i SEO či správné využívaní sociálních sítí – to všechno a ještě mnohem více je ve své podstatě marketingem. Co ale tento pojem znamená, jak se využívá v prostředí internetu a proč do něj ty největší nadnárodní korporace, ale i menší prozřetelné podniky investují nemalou část svých rozpočtů?

Odpověď na tyto otázky není tak jednoduchá, jak by se mohlo na první pohled zdát. Lidé si většinou marketing nesprávně spojují výhradně s reklamou. Mají však pravdu pouze z části. Jedna z těch nejlepších definic marketingu pochází od německého profesora Heriberta Mefferta, který jej definuje jako (…) proces řízení, jehož výsledkem je poznáni předvídání a ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníků efektivním a vhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace“.

Marketing, a to jak klasický tak internetový, začíná v zodpovědných společnostech již před uvedením produktu či služby na trh, kdy se příslušný tým nejprve snaží odpovědět na otázku, zda je o výrobek vůbec zájem a zda splňuje některé z potřeb potencionálních zákazníků. Zároveň se snaží predikovat jeho reálné prodeje, které pomohou nastavit optimální velikost objednávek či výroby, popřípadě zaměstnanost. Získané informace často pomohou vytvořit daleko kvalitnější produkt či službu. Nezřídka se také stává, že kvůli negativním výsledkům jde výrobek do prodeje nakonec v jiném období, než je původně plánováno. Společnost se ale již před uvedením vyhne pravděpodobnému neúspěchu a ušetří tak mnohdy zbytečné plýtvání finančních prostředků.

Když už víme, že zájem o produkt existuje, je důležité o něm dát vědět také zákazníkům. Kdo ale můj zákazník vlastně je? Dostane se na můj web přes některý z internetových vyhledávačů? A jaké informace potřebuje o mojí službě vědět, aby si ji zakoupil? To všechno by měl marketingový profesionál vzít do úvahy a vytvořit co nejlepší prezentaci, která se dostane k očím, uším či jiným smyslům těm správným lidem. Ať už se jedná o kvalitní SEO, které po zadání relevantního dotazu ve vyhledávačích dostane Váš web na lepší pozice, čtivé copywriterské texty k produktům nebo o reklamu na sociálních sítích jako je Facebook či Twitter, s tím vším jsme schopni Vám pomoci.

A ani tady ještě marketing nekončí. Byli zákazníci spokojeni? Budou si pamatovat náš produkt i v budoucnosti? Opakují se jejich nákupy? Zpětná vazba je nedílnou částí marketingu, která dokáže jinak anonymního a náhodného nakupujícího přetvořit ve stálého zákazníka, jež bude našich služeb využívat i v budoucnosti. Je proto škoda, že firmy, a to včetně těch internetových, na tento krok často zapomínají. A to přitom mají k dispozici takové nástroje, jako jsou sociální sítě či direct mailing. I s touto zpětnou vazbou máme celou řadu zkušeností a můžeme tak Vašemu businessu pomoci dosahovat lepších výsledků.

Dokážeme tedy nyní odpovědět co je to tedy marketing a proč do něj firmy investují? Ve své podstatě se jedná úplně o vše, co je jakkoli spojeno se zákazníkem a naplňováním jeho potřeb. Je to analýza trhu, reklama, SEO, aktivita na sociálních sítích, ale i barva balící stuhy zasílaných produktů z našeho e-shopu. Marketing pomáhá zvyšovat prodeje, ale také zároveň šetří mnohdy zbytečně investované prostředky.

My marketingu rozumíme, baví nás a jsme schopni Vám s ním pomoci na jakékoli úrovni. Proto nás neváhejte kdykoli kontaktovat a vyžádat si naší pomoc.

Opovědět

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

Co je to cookies

Cookie (anglicky sušenka, oplatka, koláček) je název pro malé množství dat uložené v počítači uživatele. Tato data pomáhají identifikovat uživatele, zachovávat jeho nastavení či mu jinak zjednodušit používání webu. Cookies neznamenají žádné ohrožení pro počítač uživatele, mohou však ukládat libovolné informace o používání webu. Cookies lze použít také pro cílenou reklamu, statistické vzhodnocování chování uživatelů a podobně. Tyto informace lze však získat i bez použití cookies, proto jejich vzužití není považováno za zvlášť nebezpečné.

Jak cookies používáme

Naše cookies
Cookies používáme pro správnou funkčnost webu. Může jít například o kontrolu zda uživatel přistupující k webu je opravdu daný přihlášený uživatel.

Cookies třetích stran
Používáme i služby našich partnerů, kteří také používají cookies. Tyto cookies jsou řízeny třetími stranami a my nemáme přístup ke čtení nebo zápisu těchto dat. Jde zejména o systémy pro doručování reklamy nebo analýzy návštěvnosti.

Souhlas s ukládáním cookies
Většina prohlížečů cookies automaticky akceptuje, pokud není prohlížeč nastaven jinak. Používáním našich webů souhlasíte s ukládáním souborů cookies. Použití cookies může uživatel zablokovat v nastavení svého webového prohlížeče.

Nastavení cookies v prohlížečích
Informace o nastavení konkrétního prohlížeče naleznete na níže uvedených adresách:
Chrome: support.google.com
Opera: help.opera.com
Firefox: support.mozilla.org
MSIE: windows.microsoft.com
Safari: support.apple.com

Zavřít