Marketing na Facebooku?

Sociální sítě jsou bezesporu tím nejsilnějším trendem posledních let. Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest, Tumblr, Foursquare a mnohé další výrazně ovlivnily vnímání internetové komunikace, jak ji dnes známe a staly se denní rutinou pro stovky milionů lidí na celém světě. S více než miliardou aktivních uživatelů to byl právě Facebook, který se stal v uplynulých deseti letech s přehledem nejznámějším symbolem této sociální revoluce. Zároveň již dnes jde o druhou nejnavštěvovanější internetovou stránku vůbec.

facebook-logo

Facebook ale zdaleka není jen sociální síti jednotlivců. Progresivní firmy už v jeho počátcích velmi rychle zjistily, že se dá skvěle využívat také jako marketingový nástroj. Uživatelé mohou velice jednoduše propojit své profily s oblíbenými produkty či společnostmi, které tak dostávají možnost informovat je v reálném čase o svých novinkách, akcích, úspěších popřípadě o čemkoliv jiném.

Ze silné, dobře vybudované a aktivně udržované komunity pak plyne řada výhod. Kromě zmiňované informovanosti získávají fanoušci možnost přímého kontaktu. Ví, že pokud s produktem budou mít problém, či nastane potřeba zjistit jakoukoli informaci, mají se kde a na koho obrátit. Takový zákazník je pak vnitřně daleko více spokojený a je u něho větší pravděpodobnost, že zůstane věrný právě vašim produktům či službám.

Facebook nabízí celou řadu marketingových nástrojů pro získávání relevantních fanoušků, jež spadají do vámi definované cílové skupiny. Ať už se jedná o PPC inzeráty či sponzorované příspěvky, dají se ve zkušených rukou zacílit velice konkrétně. Facebook ze své podstaty disponuje detailním souborem informací o každém z aktivních uživatelů a je tedy schopen inzerovat opravdu jen těm, u kterých se zadavatel rozhodne. Je náš produkt zaměřen na sportující muže ve věku 25 – 35 let či třeba na zasnoubenou ženu s vystudovanou vysokou školou? Takovéto konkrétní požadavky nejsou pro marketing na Facebooku v podstatě žádný problém.

Fanoušky však mnohdy není ani potřeba oslovovat nakupováním reklamy. Schopný marketingový tým umí vytvořit virální kampaň, kterou si mezi sebou sdílejí sami uživatelé.Obsah se pak dostává přes sociální síť k lidem, kteří mnohdy vůbec nejsou s profilem firmy či produktu vůbec spojeni. Nejčastěji se jedná o zajímavé či vtipné videa popřípadě fotky. Dobrý copywriter je však chopen vytvořit i virální statusy či články.

Pro analýzu kampaní nabízí Facebook korporátním profilům řadu statistik. Zadavatel přehledně vidí kam až se jeho virální obsah dostal, kolik lidí celkově oslovil, kdo z nich byl zasažen reklamou, či kdo zase virálním šířením. Ve spolupráci s odborníky se tak dá zjistit a připravit ta nejefektivnější metoda pro konkrétní potřeby.

Marketing na sociálních sítích je pro své výhody čím dál tím více oblíbený. Oproti konkurenčním médiím nabízí řadu funkcí, které se ve správné kombinaci dají využít k nezanedbatelnému zvýšení prodejů, povědomí o značce, spokojenosti zákazníků a podobně. I v českém prostředí, které registruje přes tři miliony aktivních uživatelů (z nichž až 65% se přihlašuje na svůj profil minimálně jednou denně) se jedná nástroj, se kterým už dnes nejde nepočítat.

My máme s Facebookovým marketingem celou řadu zkušeností. Orientujeme se ve výše zmíněných problémem a jsme tak schopni nabídnout každému zákazníkovi co nejpřesnější řešení na míru. Budeme rádi, pokud se nás kdykoliv obrátíte se vašimi problémy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.